Metrô SP

Metrô assina contrato para exploração publicitária de 52 de suas 61 estações

A Companhia do Metrô assina nesta quinta-feira (10), às 15 horas, o contrato para concessão da exploração publicitária das linhas 1, 2 e 3 com a empresa francesa JCDecaux. A oferta vencedora proporcionará ao Metrô um valor de remuneração mínima estimado em R$ 375 milhões pelos 10 anos de concessão.

A JCDecaux foi a vencedora do pregão eletrônico realizado em 26 de junho. A empresa atua na exploração publicitária de 57 Metrôs e VLTs em 18 países. No Brasil, a empresa é responsável pela publicidade no mobiliário urbano de capitais como São Paulo, Rio de Janeiro, Brasília, Salvador, Manaus, Fortaleza, São Luís e Belém, além de ter a comercialização exclusiva da mídia do Aeroporto Internacional de São Paulo, bem como dos Aeroportos de Brasília, Natal e Rio Galeão. A concessão seguiu os moldes adotados por outros grandes metrôs do mundo, como Nova York, Paris, Madri e Barcelona. A disputa se deu entre três concorrentes, com total de 230 lances, vencendo a de maior remuneração mínima inicial.

No Metrô de São Paulo, a JCDecaux fica encarregada da instalação, operação, manutenção e gestão de espaços publicitários analógicos e digitais de um ativo com potencial correspondente a 29 mil m² em 142 trens e túneis, além de 4.650 m² das estações.

O contrato envolve a exploração de 52 das 61 estações hoje administradas pela Companhia do Metrô, englobando todas as estações das linhas 1-Azul, 2-Verde e 3-Vermelha. Em paralelo, a empresa francesa também obteve uma Carta de Autorização para a comercialização da publicidade das atuais sete estações da Linha 5-Lilás, durante os próximos seis meses, até a concessão deste ramal à iniciativa privada.

Caberá à JCDecaux investir no mínimo R$ 20 milhões na modernização dos espaços destinados à publicidade, com principal enfoque em peças e equipamentos digitais ou retroiluminados. Tal implantação deverá ser finalizada em até 15 meses, incluindo ao menos uma mídia em túnel.

A estratégia de comercialização da concessionária foi estruturada em 3 fases. A primeira delas consiste na comercialização do inventário atual de publicidade, por meio de uma nova estratégia de vendas, por circuitos e produtos, como é feito normalmente para mobiliário urbano. A segunda será uma fase de transição das peças atuais para as novas estruturas, com a instalação de equipamentos no tamanho padrão de mobiliário urbano ou grandes formatos, dependendo da disponibilidade nas estações e fluxo de passageiros. Já a terceira, vai concretizar o novo plano de mídia, consolidando a exploração de todos os produtos. Com a adoção deste novo modelo, o Metrô espera não só ampliar sua receita não tarifária, mas melhorar a experiência de viagem dos usuários do sistema, com a implantação de uma publicidade mais moderna, mais bonita e com tecnologia capaz de prestar serviços e informações aos usuários, por meio de campanhas institucionais ou mensagens operacionais.  

Data: 10/08/2017

Horário: 15h

Local: Rua Boa Vista 175 10° Andar

Sobre o autor do post

Caio Lobo

Paulistano e Corinthiano, formado em Marketing porém dedicou sua experiência profissional, pós-graduação e MBA na área de Finanças. Temas relacionados à mobilidade urbana o fascinam, principalmente quando se fala de metrô.

Video

YouTube video

Uniquely strategize progressive markets rather than frictionless manufactured products. Collaboratively engineer reliable.

Calendar

agosto 2017
D S T Q Q S S
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

RSS Meks Blog

  • 10 Best Knowledge Base & Wiki WordPress Themes 2021 15 de setembro de 2021
    Running a successful online business requires an exceptional WordPress knowledge base theme that organizes documentation and helps customers. Customization options, intuitive navigation, unique layouts, and fast responsiveness are just some of the features you need. The following 10 WordPress wiki themes represent the best options for 2021 and beyond. Explore the full range to determine […]
    Dusan Milovanovic
  • How to increase WordPress Memory Limit (quick fixes) 16 de junho de 2021
    Here is a post about how to increase the memory limit in WordPress. Allowed memory size exhausted error message showed up in your WordPress installation? No worries – this is one of the most common errors in WordPress. You can apply an easy fix by increasing the memory limit in your PHP. Table of Contents […]
    Dusan Milovanovic
  • How to use (and why) WordPress sitemap plugin 1 de março de 2021
    Did you know that by knowing how to use the WordPress sitemap plugin you can significantly improve your site’s visibility and traffic? Although it isn’t mandatory to have a sitemap on your site, having one significantly improves the site’s quality, crawlability and indexing. All this is important for better optimization, which is why we wanted […]
    Ivana Cirkovic
  • 22 free and premium podcast software for your show [2021 edition] 18 de janeiro de 2021
    You’re determined to start or improve your podcast but don’t know which podcast software to use to really make it stand out? We’ve got you! #podcasting Top 22 free and premium podcast software for your show #WordPressTips #podcasting The post 22 free and premium podcast software for your show [2021 edition] appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • Digital storytelling with WordPress – an all-in-one guide to make your web stories pop! 23 de novembro de 2020
    Wondering how to improve digital storytelling with WordPress and build more awareness and exposure of your business? Let our guide lead the way. The post Digital storytelling with WordPress – an all-in-one guide to make your web stories pop! appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • How to use WordPress autoposting plugin to improve your visibility and SEO? 10 de setembro de 2020
    Did you know you can use the WordPress autoposting plugin for your content efforts and improve not only your time management but your business and visibility as well? The post How to use WordPress autoposting plugin to improve your visibility and SEO? appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • How to create a personal branding site? Step-by-step DIY guide 15 de agosto de 2020
    Looking for ways and means to create a personal branding site? Well, look no further ’cause we’re giving away all the how-to’s to do it yourselves! The post How to create a personal branding site? Step-by-step DIY guide appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • Top 15 WordPress content plugins and tools to improve your visibility and rankings 16 de julho de 2020
    Let’s take a look at some of the must-have WordPress content plugins and tools to use to improve both your UX and rankings. The post Top 15 WordPress content plugins and tools to improve your visibility and rankings appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • WCEU 2020 recap – key takeaways from the biggest online WordPress conference 9 de junho de 2020
    Missed WCEU 2020 and all the exciting stuff from there? Here are all the key takeaways and main points to remember so, take notes! The post WCEU 2020 recap – key takeaways from the biggest online WordPress conference appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic
  • How to change the WordPress username? An easy step-by-step guide 14 de maio de 2020
    Wondering how can you change WordPress username once you set up your blog or site? Read all about it in our helpful guide! The post How to change the WordPress username? An easy step-by-step guide appeared first on Meks.
    Ivana Cirkovic

Text

Distinctively utilize long-term high-impact total linkage whereas high-payoff experiences. Appropriately communicate 24/365.

Archives

Via Trolebus